Vermist op Red River Road

Our Library Belgium 11 september 2024
Vermist op Red River Road is een fenomenale thriller waarin niets is wat het lijkt.

Katy's zus Phoebe raakte één jaar geleden vermist tijdens haar tocht door West-Australië. In de hoop haar terug te vinden of op zijn minst aanwijzingen te verzamelen, huurt Katy een camper om dezelfde trip te maken.

Aan de hand van de Instagramposts van Phoebe kom je telkens te weten wat de volgende bestemming zal zijn. Bij elke post heeft de auteur ook de omschrijvingen geplaatst van alle foto's die Phoebe zogezegd aan de post heeft toegevoegd. Dat vond ik een meerwaarde om een beter beeld te krijgen.

Downes is een auteur die heel goed is in het scheppen van de juiste sfeer. Natuurlijk koos zij de perfecte locatie uit voor haar verhaal. Maar daarnaast hing er continu een dreigende sfeer en was de angst van Katy en Beth tastbaar. Omdat de auteur elk hoofdstuk liet eindigen met een cliffhanger leek er voortdurend gevaar op de loer te liggen.

De ontmoeting tussen Katy en Beth vindt al snel plaats. Beth verstopt zich in de camper van Katy. Tijdens het lezen ging ik zo op in het verhaal dat ik er niet bij stilstond, maar achteraf gezien is het bizar dat Katy zomaar een vreemde vrouw meeneemt en erop vertrouwt dat deze geen slechte bedoelingen heeft.

Beide vrouwen geven weinig prijs en je leert ze slechts oppervlakkig kennen. Dat heb ik zeker niet als storend ervaren. Wanneer je vanuit het oogpunt van Beth leest, krijg je met mondjesmaat informatie die doet begrijpen waarom ze een valse naam opgeeft en wordt er gedeeltelijk onthuld wat ze te verbergen heeft.

Dit was een thriller met een hoog tempo waarin de vragen zich maar bleven opstapelen. Er zijn bijvoorbeeld hoofdstukken vanuit het perspectief van Wyatt. Wat hij, zijn vader en oudere broer Lucas voor rol speelden, is lang een raadsel gebleven.

Richting het einde waren er heel wat zaken die moesten uitgeklaard worden. Ik had dus hoge verwachtingen omdat het verhaal tot dan toe zo goed was. Helaas werden die niet helemaal ingelost. Het begin van de ontknoping maakte het net meer verwarrend in plaats van dat het voor verduidelijking zorgde. De ontknoping zelf beantwoorde uiteindelijk wel alle vragen.

Toch had ik gehoopt op een ander einde en vond ik dat de gekozen ontknoping niet 100% paste bij hoe goed ik de rest van het verhaal vond. Afgezien daarvan kon deze thriller vol spanning en mysterie mij zeker bekoren!

Dankjewel aan VBK België en Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Our Library Belgium