Wolfzomer

Our Library Belgium 09 oktober 2024
Wanneer je weet dat de thrillers van het duo Hjorth - Rosenfeldt tot mijn favorieten behoren, dan kan je wel raden dat ik met erg hoge verwachtingen aan dit boek begon.

Er zijn zeker gelijkenissen met de boeken rond Sebastian Bergman. Het verhaal is erg beeldend geschreven en tijdens het lezen kreeg ik het gevoel dat dit een ideaal boek zou zijn om te verfilmen.

Het hoofdpersonage vond ik wel aangenaam, al vielen Bergman en zijn team meer in de smaak. Verder vond ik het verhaal goed uitgewerkt, maar het duurde wel even voor ik helemaal mee was.

Mocht ik de serie rond Bergman nog niet kennen, had ik dit boek allicht beter gevonden omdat ik dan geen vergelijking kon maken. Wolfzomer is zeker een goed boek, maar het kan voor mij niet tippen aan het eerder werk van Rosenfeldt.

Meer recensies van Our Library Belgium