Jullie allebei

Pammie 23 mei 2022
Op de achterkant van dit boek staat ‘hun levens zijn totaal verschillend op één allesverwoestend geheim na’ en deze zin vat exact dit boek samen.
Zo is Leigh getrouwd met Mark en stiefmoeder van 2 jongens. Zij en Mark hebben een redelijk doorsnee leven.
En dan is er Kai Janssen, zij is getrouwd met de rijke Daan en zij wonen in een luxe penthouse en hebben een leven vol glamour.
Twee totaal verschillende levens. Maar op een dag verdwijnt Leigh en haar man heeft geen idee waar ze zou kunnen zijn.
Maar ook Kai verdwijnt en als haar man Daan haar belt wordt haar telefoon niet opgenomen.
In het begin van het boek maken we uitgebreid kennis met de levens van Leigh en Kai, hoe zij hun mannen hebben ontmoet en hoe hun leven er uit zag voor hun verdwijning.
Maar ook met Fiona de allerbeste vriendin van Leigh die als een zusje voor haar is en er bij was toen ze Mark ontmoette.
Twee vrouwen uit totaal verschillende werelden en daarom lijkt het niet waarschijnlijk dat deze verdwijningen met elkaar te maken hebben. Of hebben zij een geheim?

Het boek begon heel spannend met een vrouw vastgebonden aan een ketting in een donkere kamer maar wie is deze vrouw? Op dat antwoord daar laat Adele Parks je nog best een poosje wachten. Maar jeetje wat een ontknoping, deze zag ik persoonlijk niet aankomen.
De eerste paar hoofdstukken moest ik mij aardig door het verhaal heen worstelen maar halverwege het boek werd ik toch wel behoorlijk verrast. Een heerlijk boek hoewel het einde toch wel redelijk voorspelbaar was.

Meer recensies van Pammie