Goed om te lezen voor de verkiezingen!

Paradisebybooklight 17 november 2023
Nu ben ik niet een complete politiekn00b, maar ik kon zeker nog wel wat kennis gebruiken. Hoe beter die kennis te vergaren dan een boek erover te lezen? In simpele taal en met humor leer je waarom je zou moeten stemmen en wat nou het verschil is tussen de regering en het kabinet. Van hoe het precies in zijn werk gaat als je het stembureau binnenloopt tot hoe het politieke landschap van de laatste vier jaar eruitziet. Als je dus wel een korte basiscursus over de Nederlandse politiek kunt gebruiken en nieuwsgierig bent naar de belangrijkste politieke thema's van de afgelopen jaren...dan is dit dunne boekje zeker iets voor jou!

Ik vond het vooral fijn om te lezen wat strategisch stemmen inhoudt. En door wie wordt de Eerste Kamer nou gekozen?! Eigenlijk dus door onszelf, de burger. Ook fijn om te weten: ook al heeft een partij maar 1 zetel en zitten ze niet in de coalitie (wat een coalitie is kun je óók in dit boek lezen), dan nóg kunnen ze invloed uitoefenen en hun perspectief laten meewegen in beslissingen.

Eigenlijk heb ik geleerd dat het allemaal iets minder negatief in elkaar zit en dat stemmen op een partij waarin jij gelooft, hoe klein dan ook, altijd nut heeft.

Of in de woorden van Titia: "De politiek bemoeit zich sowieso met jouw leven, dus kun je je er maar beter een beetje tegenaan terugbemoeien op een manier die bij jou past."

Dank aan BlossomBooks voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Paradisebybooklight