Grimwoud, levenslessen of levenseinde...

patricia 01 maart 2024
IBAN 9789026170478
13 februari 2024
256 pagina's

Samenvatting
Eerste deel van de spannende Grimwoud-serie van de queen of comedy-horror Jennifer Killick.
Perfect voor fans van de Horrorland- en Kippenvel-series. Vanaf 9 jaar, maar ook voor oudere
kids en volwassenen een leuk verhaal

Nablijven is normaal gesproken niet zo spannend, maar op deze verdoemde dag is het angstaanjagend!

Alles lijkt doodnormaal als Angelo, Hayley, Gus en Naira op zaterdag het schoolplein op lopen.
Maar al snel gebeuren er vreemde dingen. Er zijn dieren verdwenen, ze horen een eng deuntje en dan
is opeens hun leraar weg! Het wordt steeds grimmiger...

Ze zullen snel moeten uitvogelen wat er aan de hand is en leren samenwerken om deze dag te overleven!

'Grimwoud is een boek dat ik helemaal verslonden zou hebben toen ik jong was. De perfecte mix van de
Kippenvel-reeks, Roald Dahl en Paul van Loon, maar in een heerlijk modern jasje, met taalgebruik van
jongeren van nu en fantastisch scherpe humor.' - Thomas Olde Heuvelt

In Grimwoud, net verschenen bij uitgeverij Fontein, ben je na één pagina in het verhaal gezogen en blijf je maar doorlezen.
Het verhaal in Grimwoud beslaat slechts enkele uren.
Uren waarin het voor de vier kinderen hun laatste kunnen zijn. Waar zij dachten een doodgewone
strafcorvee op school te moeten volbrengen, blijken ze in een gruwelijke
nachtmerrie te zijn beland. Een nachtmerrie waarbij de grond onder je voeten kan open splijten op
elk momenten en je kunt wordt meegenomen onder de grond naar… Tja, naar waar???

“En dan gebeurt het. De aarde naast de kip komt omhoog en onthult een verborgen hol.
De met gras overwoekerde deksel gaat open en een stel poten zo dik als mijn onderarmen
komt naar buiten schieten. Ze grijpen de kip beet en trekken haar het hol in.
Dan valt het deksel weer dicht. Alles ziet er weer uit als daarvoor. Maar geen kip meer.”

De kip is al het zoveelste slachtoffer dat onder de grond verdwijnt. Wie of wat zal de volgende zijn?
Vier kinderen die elkaar overduidelijk niet mogen, vragen het zich hardop af.
Ze moeten wel gaan samenwerken willen ze dit gaan overleven, want ze worden geconfronteerd met een groot mysterie:
een bodem die lijkt te bewegen en alles opslokt dat over hem heen loopt.
De kids gaan op onderzoek uit in en om de school en ontdekken het ene na het andere gruwelijke
feit over wat er zich bevindt onder hun school.

Dit boek bevat alle ingrediënten dat een goed griezelig verhaal nodig heeft: hoofdpersonen met sterke karakters, een verlaten school grenzend aan een donker woud, mysterieuze personages die je steeds beter leert kennen en waarderen, griezelige beesten, hoofdstukken die steeds weer
eindigen met een nieuwe cliffhanger en ook de nodige humor. Er zit een enorme vaart in het verhaal, waardoor het lastig is om het boek naast je neer te leggen. Vooral niet wegleggen dus...

Een echte aanrader voor liefhebbers van griezelverhalen. Dit verhaal wil je niet missen!

Meer recensies van patricia