Aanrader voor mensen met een voorliefde voor goed uitgewerkte personages, spannende sci-fi en realistische emoties.

Patty van Delft 24 september 2020 Auteur
In het tweede deel in de Terras 7 trilogie, Het Huis van de Roos, volgen we andere personages dan in deel 1. Dit zorgde bij mij in eerste instantie voor wat tegenstand, ik ben tenslotte gaan houden van de personages die in Het Groene Kristal in de spotlights stonden. Maar al snel veroverden ook Conrad, Bridget en Duncan mijn hart.

Deze cover pakt me op de één of andere manier nog meer als deel 1, ik denk omdat de man op de voorkant zulke sprekende ogen heeft.

Het verhaal heeft een prachtige spanningsboog, waarbij de auteur ook ruimte laat voor het verder uitdiepen van de wereld, de volkeren, personages en zeker opbouwt naar, wat ik verwacht, een intrigerend einde van de trilogie.

De personages grijpen je, hebben allemaal een karakter die niet perfect is waardoor ze nog geloofwaardiger worden en sterke emoties die soms in de weg zitten van hun taken. Al snel sleuren ze je mee in hun avonturen en intriges. Liefde, loyaliteit, vooroordelen en strijd voeren de boventoon in dit deel, met een nieuwsgierig makende belofte voor wat nog komen gaat.

Terra 7 is een sciencefictionserie waarvan je kunt geloven dat dit werkelijk in de toekomst zou kunnen afspelen. De auteur heeft actuele zaken zoals discriminatie op een mooie en realistische manier in het verhaal weten te weven, zonder hierbij belerend over te komen. Heftige zaken worden niet geschuwd en het einde zorgt ervoor dat je eigenlijk maar één ding wilt: verder lezen!

Het Huis van de Roos is een echte aanrader voor mensen met een voorliefde voor goed uitgewerkte personages, spannende sci-fi en realistische emoties.

Meer recensies van Patty van Delft