No Holy Moly voor King's Holly

Paul 25 juli 2024
Elke keer dat ik een boek van King opensla heb ik tegelijkertijd hoge verwachtingen én grote vrees want juist omdat hij steengoede pareltjes heeft geschreven kunnen zijn andere verhalen erg tegenvallen. Kortom, naar mijn mening, is het veelal de dood of de gladiolen bij Koning King. Wat dat betreft is het ditmaal volstrekt anders...

Holly is namelijk niets anders dan een "aardig" boek. Het valt niet tegen maar ook niet mee. Maar, dat is het oneerlijke aan het zijn van een meesterverteller, daardoor voldoet het vooral toch niet aan de verwachtingen. Het originele plot en de onverwachte hoofdrolspelers zijn zonder meer veelbelovend maar het verhaal is nooit echt spannend of pakkend. Het kabbelt als het ware. Net als deze recensie... Laat ik het hier dan maar bij houden en een vers boek openslaan. Onbevreesd.

Meer recensies van Paul