Grappig!

Ik zag dit boek overal op Bookstagram, dus ik moest deze ook wel lezen
Heel blij dat ‘k dat gedaan heb, wat een heerlijk boek!
Het is een boek in dagboekvorm, heel leuk om eens zo’n soort verhaal gelezen.
Het boek gaat over 3 generaties, oma Loes, dochter Roos en kleindochter Madelief (Maddy), maar eigenlijk worden enkel dagboekfragmenten van Roos en Madelief beschreven
Oma Loes is 80, maar was vroeger een Dolle Mina, ze voelt zich dus nog 24 en dat kun je zien aan de grappige dingen die ze doet en zegt
Roos is 50er, gescheiden en woont sinds een paar jaar terug alleen, ze is niet zeker of de job die ze doet, de job van haar leven is. Twijfels alom dus.
Madelief is 25 en komt na de breuk met haar vriend terug bij haar moeder wonen, met alle (grappige) gevolgen van dien.
Buiten deze 3 hoofdpersonages komen er ook nog een paar andere mensen aan bod.
“Ook dat nog” is echt ontzettend grappig, ik heb zo vaak luidop gelachen, het is eerlijk, soms grof, maar echt geweldig om de frustraties te lezen.
Het verhaal speelt zich af in volle C0ronatijd, sluiting van horeca, lockdown, ja been there, done that
Het is heerlijk om te lezen wat 3 generaties denken over dit wereldwijd probleem. Ik vond vooral Maddy een geweldig karakter, oke ze klaagt, ze klagen alle drie wel maar daar dient een dagboek voor toch?
Anya & Merel hebben samen een erg goed boek geschreven. Het leest zo vlot, je vliegt er doorheen, het is grappig en ik denk dat we ons allemaal wel een beetje herkennen in wat er wordt gezegd. Het doet je ook nadenken over de toekomst.
Ik hoop nog veel meer van dit schrijversduo te lezen

Meer recensies van The.reading.blonde