Spannend voetbalmysterie

✨✨✨ recensie ✨✨✨

“Buitenspel” geschreven door Jonas Boets is voor mij het eerste boek in de Aspe-reeks dat ik van hem lees. Ik was dus zeer benieuwd.
Boets gaat terug naar de beginjaren van Van In en Versavel.
Tijdens de voetbalwedstrijd Club Brugge-Lierse rent er een Liersesupporter plots op het veld. Ze heeft het gemunt op de Brugse spits Foeke Eijkelkamp. Foeke krijgt meerdere messteken en overleeft dit niet. Iedereen denkt dat deze misdaad snel opgelost zal zijn want de dader is gevat en er zijn getuigen in overvloed. Maar Van In is hier niet zo overtuigd van. Wat is het motief ? Van In gaat dit verder onderzoeken en komt terecht in een wereld van leugens en bedrog en mallafide praktijken.
Het was fijn te ondervinden dat Boets de erfenis van Pieter Aspe in ere houdt. Je hoort en ziet dezelfde hoofdpersonages als je aan het lezen bent. De zeer vlotte schrijfstijl is ook behouden. De spanning wordt zachtjes opgebouwd en blijft tot de laatste bladzijde behouden. De onderliggende humor is Boets ook zeker niet vergeten. Kortweg dit boek bezorgt je enkele uren aangenaam leesplezier.

Meer recensies van Pederebooksandtravel