mooi verhaal

Pederebooksandtravel 01 december 2023
In het boek “De Ex-Talk” volgen we hoofdpersonage Shay Goldstein. Zijn werkt reeds 10 jaar bij het radiostation Pacific Public Radio. Shay is een radiofanaat. Deze passie heeft ze meegekregen van haar reeds overleden vader. Zij speelde als kind al “radioprogramma’s maken” met haar vader. Haar vader is dan ook de reden waarom ze haar droom wil waarmaken. Maar helaas is radio maken een harde wereld. Haar nieuwe collega Dominic Yun, reporter heeft net altijd een streepje voor, gewoon omdat hij een man is. Shay ergert haar continu aan Dominic. Waardoor de twijfel in Shay of ze wel een geschikte persoon is voor de radio altijd maar groter en groter wordt.
Maar door de tegenvallende luistercijfers en zodat er geen ontslagen moeten vallen heeft de zender nood aan een nieuw programma. Shay komt met een schitterend idee. Wat als ze een programma maken over relaties waarin ex-geliefden relatieadvies geven. Haar voorstel wordt enthousiast onthaald en Shay krijgt de rol van radiopresentator. Er is alleen een addertje onder het gras. Het programma wordt alleen gemaakt als Shay zelf de rol van ‘ex’ aanneemt – de ex van de irritante Dominic die als co-host fungeert. En zij hebben nooit een relatie gehad. Shay en Dominic doen er alles aan om elkaar beter te leren kennen zodat ze geloofwaardig overkomen. Het programma wordt steeds maar populairder. De leugens worden groter en groter en het wordt steeds meer gecompliceerder tussen Shay en Dominic. En wat als ze echte gevoelens krijgen voor elkaar…

Shay en Dominic zijn twee personages waar je direct heel veel sympathie voor voelt. Je leert hen door het verhaal door langs verschillende kanten kennen. Je merkt al snel dat beiden hun ruwe kantjes hebben en hun uitdagingen. Het verhaal kent ook zijn diepgang. Eenzaamheid, verraad, verlies en wat doe je als je moet liegen om je job te behouden.
De scènes waarin Shay en Dominic met elkaar brainstormen vond ik heel leuk. Ze leren hierdoor elkaar beter kennen en stellen hun hart meer en meer open voor elkaar. Het verhaal kent voldoende romantiek en is af en toe wel “hot”. Hun gevoelens worden enorm mooi omschreven. Het boek bracht me ook af en toe aan het lachen. Ik zag de zotte kuren van haar hond zo voor me.

Het boek heeft een super mooie afsluiter waar ik niet te veel over wil schrijven SPOILER !

Ik ben fan en ik kijk alvast uit naar haar volgend boek dat in het voorjaar 2024 zal verschijnen.

Meer recensies van Pederebooksandtravel