fantasy, verfrissende anders

Pederebooksandtravel 14 augustus 2024
✨✨✨recensie ✨✨✨
(Boek gelezen en gerecenseerd door mijn echtgenoot Peter)

In een troosteloze woestijn staat De Laatse Herberg. Het is hier dat Keigen Draga van een monnik een brief ontvangt waarin hem gevraagd wordt om een heel bijzondere taak uit te voeren. Vergezelt van de rekkon Tynahan en de tokkebi Biyung Srabol moet hij in het immense woud Kiboren een nhaga gaan redden van diens eigen volk en naar de tempel van de monnik brengen. De nhaga, achtervolgd door zijn eigen moorddadige zuster, heeft geweigerd om zijn hart te laten verwijderen en nhaga’s zijn een strijdlustig volk dat quasi onsterfelijk is nadat hun hart op een magische wijze uitgerukt wordt. De queeste van Keigen Draga en zijn vrienden blijkt een hele uitdaging te zijn.

Het was even wennen aan de rassen van rekkons , tokkebi’s, nhaga’s enz…
Deze fantasiewereld verschilt enorm van diegene die ik ken, namelijk die van elfen, dwergen en draken . Het verhaal is gelukkig dusdanig geschreven dat je je die vreemde wezens en hun wereld moeiteloos kan voorstellen. Dit boek verveelt geen moment en doet verlangen naar het volgende in de reeks. In de fantasy boekenwereld is dit een fris, vernieuwend en uiterst spannend verhaal.
Naar mijn gevoel is dit zeker vijf sterren waard.

Meer recensies van Pederebooksandtravel