leugen of waarheid

✨✨✨recensie ✨✨✨

‘s Nachts, een schreeuw doorsnijdt de stilte op de gesloten afdeling van een extra beveiligde inrichting. Een inrichting voor geesteszieke criminelen, die nooit meer hun vrijheid zullen zien.
De volgende dag wordt het lichaam van verpleegkundige Tara gevonden. Zij was 36 weken zwanger. Maar waar is haar baby ?
Om dit mysterie op te lossen wordt de hulp ingeroepen van Forensisch psycholoog Connie Woolwine. Zij gaat als psychiater undercover op de afdeling van de geesteszieke criminelen in deze streng beveiligde inlichting. Veel tijd heeft Connie niet want de ontvoerde baby heeft dringend medische hulp nodig om te kunnen overleven. Ze hoopt dat ze haar talent zich in te leven in de psyche van moordenaars kan gebruiken om de baby terug te vinden vooraleer het te laat is.

“De kliniek” is het tweede boek van Connie Woolwine maar perfect los te lezen. Het boek start al gruwelijk en had mij direct in zijn greep. We krijgen de gesprekken met de criminelen waarvan je niet weet of ze eerlijk met haar zijn of een toneelstuk opvoeren. Ook bij de medische staf rijzen er wel wat vragen.
Doordat Dr. Connie vele jaren geleden zelf opgenomen geweest is in een psychiatrische instelling kan ze alles in het juiste perspectief plaatsen. Haar trauma van vroeger wordt hier extra getriggerd.
Een boek over op zoek gaan naar een moordenaar tussen moordenaars maakt het verhaal grimmig en je kan op geen enkel moment denken hoe het gaat aflopen. Je voelt in de manier van schrijven dat er geen tijd verloren mag gaan.
Een absolute aanrader voor liefhebbers van psychologische thrillers.

Meer recensies van Pederebooksandtravel