De beste keuze is degene die je zelf neemt

Dit boek, in vrije versvorm geschreven, gaat over Mel. Zij woont net op kamers, heeft sinds twee jaar een relatie maar heeft geen veilige sex. Op vakantie heeft ze een onenightstand en ze is ervan overtuigd dat door temperatuurregeling ze niet zwanger zal geraken. Maar wat als ze dan toch zwanger blijkt te zijn. Wat moet ze doen ? Iedereen lijkt zijn mening te hebben. Maar wat wil Mel zelf ? Breekt ze de zwangerschap af of zal ze het kindje houden ?

Het is voor mij het tweede boek, in vrije versvorm geschreven, dat ik lees. Dit is een laagdrempelig boek en leest zeer vlot weg. Ondanks dat je niet veel tekst hebt leer je de personages toch goed kennen. De tekst wordt aangevuld met mooie eenvoudige tekeningen van Jantien Derks. Een boek dat zeker in de aandacht moet gebracht worden bij de jongeren. Een boek over abortus dat ten alle tijden bespreek moet zijn.

Meer recensies van Pederebooksandtravel