topper

Pederebooksandtravel 05 augustus 2024
Dit boek is door mijn echtgenoot gelezen en gerecenseerd

Keris Veliant en Zarrah Anaphora staan lijnrecht tegenover elkaar in de niets ontziende oorlog tussen hun vaderlanden, Maridrina en Valcotta. Terwijl Zarrah voorbestemd is om de keizerin van Valcotta op te volgen en haar voornaamste doel is om wraak te nemen op de moordenaar van haar moeder namelijk Keris zijn vader, probeert Keris te overleven in een dodelijke opvolgingsstrijd voor het koningschap van Maridrina.

In de langdurende strijd om een door een rivier gescheiden stad mondt een toevallige ontmoeting tussen beiden uit in meerdere heimelijke afspraakjes, vriendschap, affectie en uiteindelijk liefde. Een verschroeiende keuze dringt zich op in de gevoelens voor elkaar en hun verplichtingen.

Als Zarrah gevangen genomen wordt door een broer van Keris zal deze laatste alles uit de kast moeten halen om te vermijden dat zij terechtgesteld wordt door zijn niets ontziende vader.

De ongeschikte erfgenaam is spannend en zit vol verraad en plottwists. Het boek is geen moment saai en leent er zich toe om in één ruk uit te lezen en om nadien halsreikend uit te kijken naar het vervolg.
Naar mijn mening heeft Danielle L. Jensen zich met dit boek tussen de meesters van fantasy geschreven. Zonder twijfel een 5 sterren boek.

Meer recensies van Pederebooksandtravel