een thriller met iets te veel details

✨✨recensie ✨✨✨

Het boek “de postzegelverzamelaar” trok mij vooral aan door de cover en de achterflaptekst. Mijn verwachtingen lagen hoog.

Het boek start met 2 prologen. Het eerste deel slaat direct de nagel op de kop. De gruwel die de cover uitstraalt wordt hier direct beschreven.
Ook deel 2 weet me enorm te boeien en zet aan om verder te lezen.

Ergens in een kelder in Zwitserland wordt een man op gruwelijke wijze gemarteld. Een paar dagen later krijgt men in het postkantoor in Genève een pakketje binnen vol met bloed. De postzegel is gemaakt van mensenhuid. Inspecteur Ana Bartomeu begint een race tegen de klok om de dader op te sporen.

Het boek wordt verteld vanuit verschillende perspectieven, er wordt regelmatig van personage gewisseld. Je leert de personages wel goed kennen en iedereen heeft een rugzak waar telkens ook dieper wordt op ingegaan. We krijgen in het boek heel veel details mee waardoor de voor mij opgebouwde spanning terug wat wegebt.
Op het einde krijgen we een enorme plottwist, dit was echt een verrassing want halfweg het boek dacht ik al dat ik wist hoe het in mekaar zat, maar minder was waar.

Ik zal het volgende boek van Nicolas Fuez zeker een kans geven maar ik hoop dat er wat minder details zullen zijn zodat de spanning aangehouden blijft.

Meer recensies van Pederebooksandtravel