Een mooi verhaal op Italiaanse bodem

Pederebooksandtravel 06 september 2024
✨✨✨ recensie ✨✨✨

Na het overlijden van haar man, na een 2 jaar durende ziekte, besluit Angela in te gaan op de uitnodiging van haar tante Tess. Angela vertrekt naar Veneto in Italië om daar een tijdje bij haar tante te gaan doorbrengen. Angela is haar weg wat kwijt, ze moet terug leren leven. Maar hoe ? Tante Tess neemt Angela mee naar een lokale zijdeweverij. Hier worden nog volgens de oude tradities prachtige stoffen, vooral omslagdoeken, gemaakt. Angela is direct geïntrigeerd. De vrouwen werken daar voor een pover loontje, maar hebben deze centjes wel nodig. Maar wat al er een projectontwikkelaar het fabriek wil kopen om er luxe-appartementen van te maken ? Angela wil en zal de vrouwen helpen die daar werken en geeft haar toekomst een nieuwe wending. Ze ontmoet de geheimzinnige Vitorio. Angela begint terug te leven. Maar is ze wel klaar voor een nieuwe liefde ? Maar wat als ze een familiegeheim haar wereld op zijn kop zet ?
De Zijdevilla is het eerste deel van een trilogie. Voor mij het eerste boek dat ik van Tabea Bach lees. Ze heeft een vlotte schrijfstijl, haar mooie beschrijvingen van omgeving en haar beschrijven van de personages is een pluspunt. Je kan je zo het fabriek en het dorpje waar het zich afspeelt voor ogen houden. Ik kijk alvast uit naar het tweede deel van deze trilogie.

Meer recensies van Pederebooksandtravel