spanning van de eerste tot de laatste bladzijde

Wat hou ik van de Erika Foster-thrillerreeks geschreven door Robert Bryndza.

In “Dodelijke wraak” wordt Erika Foster uitgenodigd voor een chique etentje door haar vriend Igor. Als ze even een hapje frisse lucht gaat scheppen vindt ze als eerste het lichaam van Neville Lomas. Een politicus naakt en vastgebonden in bed. Alle alarmbellen gaan af bij Erika maar haar leidinggevende besluiten dat het om een natuurlijke dood gaat. Erika heeft haar twijfels. Als een tijdje later het lichaam van een bekende voetballer dood aangetroffen wordt op dezelfde manier, met dezelfde knopen weet Erika zeker dat ze te maken hebben met een seriemoordenaar. Op elk plaats delict vinden ze ook een polaroid-foto met de naam “Annabelle”. Voor Erika is het niet gemakkelijk want ze wordt langs alle kanten tegengewerkt.
Erika zet haar zoektocht verder en redelijk snel komen ze vijf identieke vrouwen op het spoor. Wie zijn die vrouwen en hoe worden ze aan de moorden gelinkt.

Weerom een spannend boek, waar je uren aan vastgekluisterd zit. Bryndza blijft zijn vlotte schrijfstijl trouw. Met elke bladzijde ben je zelf mee detective aan het spelen. Het verhaal is enorm goed uitgewerkt en blijft zijn spanning tot op het einde houden.
Wat hou ik van deze reeks.
Ik kijk alvast uit naar het negende deel in deze serie van Erika-Foster. Telkens een nieuw spannend avontuur.

Meer recensies van Pederebooksandtravel