wat een topper

Pederebooksandtravel 05 augustus 2024
Dubbelspel is het eerste deel van De officier serie. We maken hier kennis met officier van justitie Rixt Van Leeuwen en de wereldberoemde Pianistenduo Valérie en Aisha. Zij zijn tevens zusjes. Rixt is al tien jaar werkzaam als officier van justitie op de afdeling Zware Criminaliteit. Ze werkt daar samen met een vast en hecht onderzoeksteam. Ze is ook bijna 25 jaar samen met Victor en heeft drie puberende kinderen. Haar gezin combineren met haar job is niet altijd even gemakkelijk want haar job vergt heel veel van haar tot grote frustratie van haar man. Rixt voelt zich hier wel schuldig over maar toch kan ze het niet laten om telkens weer voor de job op te draven. Hierdoor komt haar huwelijk in een crisis te zitten. Ze werkt samen met haar team aan het Project Scylla. Een grootschalige operatie met jarenlange voorbereiding om de strijd aan te gaan tegen de drugscriminaliteit. Hierdoor moet ze continu waakzaam zijn. Scylla heeft topprioriteit.
Dan hebben we de zusjes Valérie en Aisha de Saussure. Zij zijn een wereldberoemd pianistenduo. Ze reizen de wereld rond om hun muziek te delen met muziekliefhebbers. Zij wonen samen in een beveiligde villa. Maar sinds Aisha een nieuwe vriend heeft schort er iets tussen de twee zussen. Aisha wil stoppen met muziek en de wereld gaan rondreizen met haar vriend Niek, waar ze bezeten van is. Maar hij moet eerst stoppen met zijn “business”.
Het boek wordt geschreven vanuit drie perspectieven, dat van Rixt en uit de perspectieven van de zussen afzonderlijk. Je wordt vanaf de spannende proloog al meegesleurd in het boek en het laat je geen moment los. De personages zijn zeer goed uitgewerkt. De zussen zijn twee verschillende persoonlijkheden die heel moeilijk te doorgronden zijn en dat geeft een extra spanning. Bregje heeft een heel vlotte maar toch wel spannende en ook wel beeldende schrijfstijl. Je wordt weldegelijk in het verhaal ingezogen. Wat een prachtig debuut ! Een spannende thriller waarvan je je afvraagt hoe de twee verhaallijnen zich zullen samenmengen. Eens je het denkt te weten weet je het nog niet.
Ik kijk alvast uit naar deel 2.

Meer recensies van Pederebooksandtravel