Wat een mooie start van deze reeks.

Pederebooksandtravel 09 september 2024
✨✨✨ recensie ✨✨✨

“Een gouden toekomst” is het eerste deel van de serie “Cowboys van Colorado”. 1862, we volgen in dit verhaal Greta en haar zusje Astrid. Astrid lijdt aan TBC. Daar hun ouders overleden zijn en wegens de ziekte van Astrid besluit Greta zich op te geven als postorderbruid. De reis naar het westen van Amerika verloopt niet volgens planning. Bij een overval geraakt Greta al haar geld kwijt en bij aankomst blijkt dan ook nog dat haar toekomstige echtgenoot overleden is.
Wyatt die op dat moment ook in de stad is om vee te kopen voor zijn ranch, maar eigenlijk een investeerder nodig heeft, gaat in op het bijzonder voorstel van de burgemeester. De burgemeester zal investeren in vee als Wyatt met Greta trouwt en een gezin sticht. Dit om het imago van het dorp op te krikken.
Als je het boek aan het lezen bent waan je je in die tijdsperiode op de ranch, tussen het vee. Alles is heel levendig omschreven. We krijgen ook regelmatig een verwijzing naar God wat ook perfect in die tijdsgeest past. De personages zijn zeer goed uitgewerkt waardoor je direct meevoelt met hen. Astrid, de deugniet met haar snelle gevatte opmerkingen kreeg direct mijn sympathie. Ook wordt er een stuk geschiedenis aangehaald nl de Amerikaanse Burgeroorlog en de impact hiervan. Ook is er sprake van inheemse stammen dat het boek heel realistisch maakt. Het boek leest enorm vlot en is een zeer goede start voor de reeks. Als je het boek gelezen hebt, zit je direct met vragen. Hoe gaat het verder met Greta en Wyatt, wat verder met de gezondheid van Astrid en wat met de broers van Wyatt….
Ik kijk dus al uit naar deel twee van deze reeks.

Meer recensies van Pederebooksandtravel