Machtsmisbruik en sexuele intimidatie, waar brengt het je.

Pederebooksandtravel 29 september 2024
In dit boek volgen we Jane Addison. 28 jaar en klaar om op haar nieuwe job te starten. Ze heeft er veel zin in en is vastbesloten om hard te werken. Ze wil zo snel mogelijk carrière maken en naamsbekendheid krijgen bij de beroemde auteurs. De eerste dag dat ze op kantoor komt, komt ze in aanraking met Dan. Dan runt samen met Bob het prestigieuze talentenbureau Fletcher and Benson in New York. Het blijkt al snel dat Dan weinig tot geen respect heeft voor de vrouwelijke medewerkers. Jane laat dit zo maar niet gebeuren. Het kan haar niet schelen dat ze haar job zou verliezen maar aan het gedrag van Dan moet er paal en perk gesteld worden. Ondanks haar angst neemt Jane het op voor haarzelf en het blijkt ook voor vele anderen. Zal Jane het halen tegen deze sterke, beroemde CEO.
We kruipen hier in een verhaal waar we vijf sterke zakenvrouwen volgen. Ieder met hun eigen privé-perikelen en ieder met haar eigen carrière. Elk verhaal op zich is zeer goed uitgewerkt. We leren de zakenvrouwen bij goed kennen. De vijf verhaallijnen komen ook zeer mooi samen met als rode draad machtsmisbruik en seksuele intimidatie. Het hedendaagse #MeToo wordt hier op een heel realistische manier beschreven. Vijf vrouwen die vast zitten in een web van machtsmisbruik, tot er één spreekt !
In vond dit, ondanks de lange hoofdstukken en het aangrijpende onderwerp, een zeer aangenaam en vlot te lezen boek. De boeken van Danielle Steel zijn meestal vrij oppervlakkig maar hier krijgen we toch wel wat emotie in verwerkt. Voor mij al het beste boek van haar.

Meer recensies van Pederebooksandtravel