ciao Venetia

Pederebooksandtravel 16 augustus 2024
✨✨✨recensie ✨✨✨

In het boek “een jaar in hotel Gondola” leren we Kat, een vijftigjarige vrouw kennen. Kat is een schrijfster en haar leven bestaat eruit de wereld rond te reizen op zoek naar nieuwe recepten en nieuwe avonturen. Ze kan nooit lang op dezelfde plek blijven. Volgens haar moeder heb je nog twintig goede jaren na je vijftigste. Als Kat in Venetië is en de stijlvolle Massimo leert kennen besluit ze om één jaar op dezelfde plek nl Venetië te blijven want hij heeft haar hart veroverd. Ze wil de liefde een kans geven. Ze zal daar haar nieuw boek schrijven. Kat gaat Massimo helpen met het runnen van zijn hotel en terwijl ze ondertussen aan haar boek werkt. Het boek gaat over het echte Venetië, het eten, de mensen en de niet-toeristische plekjes die ze te zien krijgt. Kat ontmoet verschillende interessante personen zoals Coco en Ruth. Zij worden vriendinnen.
Het boek is opgebouwd uit afwisselend een hoofdstuk over het heden en een hoofdstuk over het boek dat ze schrijft. Als het jaar bijna ten einde is lijkt haar leven toch niet te zijn zoals ze het in haar boek weergeeft. Zal Kat het een jaar volhouden in Venetië ?
Het verhaal vertelt het leven van Kat in het mooie Venetië. We krijgen zeer mooie omschrijvingen over Venetië waardoor je er precies op vakantie bent. Door de beschrijvingen van de heerlijke gerechten krijg je al zin om te gaan eten. Leuk is ook dat je telkens de recepten meekrijgt. Het boek heeft geen hoog tempo maar stoort hier helemaal niet. We krijgen aangename dialogen en de echte Italiaanse sfeer wordt heel goed weergegeven. “La dolce vita”
Een leuk zomers verhaal waarbij je kan wegdromen net alsof je op vakantie bent.

Meer recensies van Pederebooksandtravel