Hoe een kat je leven verandert

In het boek “Een kat voor Kerst” volgen we Laura. Zij werkt in het Battersea asiel, een baan waar ze haar volledig in kan geven. Ze heeft een vriend Rob maar jammer genoeg deelt Rob haar liefde voor katten niet. Laura is daar verantwoordelijk voor het adoptieproces. Ze wil de poezen terug een juiste thuis geven. Voornamelijk de poes Felicia ligt nauw aan haar hart. Felicia heeft al veel meegemaakt en is al een tijdje in het asiel. Ze heeft ook medische zorg nodig. Het is niet gemakkelijk om voor haar een nieuwe thuis te vinden. Laura wil zo graag haar een thuis geven voor Kerst. We maken ook kennis met veel verschillende mensen die op hun beurt een reden hebben om een kat te adopteren. Ze zijn allemaal op zoek naar wat liefde, gezien worden, verbondenheid. We komen te weten dat elke kat verschillend is en dat ieder op zich een steentje bij kan dragen in het leven van een mens. Laura zoekt hierin de perfecte match. En dan komt Aaron. Hij is op zoek naar een kat voor zijn eenzame, bejaarde oma Enid. Kan Felicia Enid terug op de been krijgen en haar terug laten genieten van haar leven ?
Maar is Aaron enkel geïnteresseerd in Felicia ?
Het verhaal is vlot geschreven met heel veel feelgood momenten en leuke katteverhalen. De Kerstsfeer is een beetje verweven in het verhaal maar neemt zeker geen overhand. Het verhaal gaat niet alleen over hoe katten het leven van hun baasje verbeteren maar ook over Laura, hoe zij evolueert naar een vrouw die haar zelf terug vindt.

Meer recensies van Pederebooksandtravel