vlot lezend boek over een relatiebreuk

Pederebooksandtravel 29 augustus 2024
Dolly Alderton “Good Material”, al heel veel over zien voorbijkomen op socials en daar bovenop een nieuwe auteur voor mij. Waarom zou ik dit boek ook niet lezen.
Jen zet een punt achter enkele jaren een relatie te hebben met Andy. Zij wil terug vrij zijn maar Andy zag deze breuk helemaal niet aankomen. Hij houdt tenslotte van Jen. Andy voelt zich verloren. Zijn stand-upcarrière scheert geen hoge toppen, hij heeft geen woonst, zijn vrienden zijn getrouwd en hebben kinderen….. Zijn enig doel is te weten komen waarom Jen hem dumpte en zien of er toch nog een kans zou bestaan dat ze terug een koppel worden.
We volgen Andy zijn tocht in overleven. Hij woont tijdelijk bij zijn moeder, tijdelijk bij het gezin van zijn beste vriend tot hij een kamer vindt bij een oudere man (want meer kan zijn budget niet aan). Andy laat zich volledig gaan want alles in zijn leven zit tegen. In dit boek voel je heel goed de pijn van een liefdesbreuk, de pijn van Andy. Het boek is geschreven vanuit de gedachtegang van Andy. We krijgen dan ook te maken met pijnlijke maar ook grappige situaties. Ik had soms het gevoel Andy even door elkaar te willen schudden en hem terug met zijn twee voeten op de grond te brengen.
Het boek leest heel vlot. De personages zijn goed uitgewerkt. Een afwisseling tussen grappige scènes en ontroerende passages en verschillende dialogen maakt dat je door het boek vliegt. De laatste bladzijden is het verhaal van Jen, dat het boek iets extra geeft.

Meer recensies van Pederebooksandtravel