een verhaal vol kunst en geheimen

Pederebooksandtravel 26 augustus 2024
✨✨✨ recensie ✨✨✨

In “Het Franse geheim” leren we Flora kennen. Zij is een jonge, talentvolle kunsthandelaar. Wanneer er in Parijs een verlaten appartement wordt ontdekt en dit appartement dan ook nog vol kunstwerken van onschatbare waarde zit, wordt Flora ingeschakeld om deze collectie te inventariseren en de waarde ervan te bepalen. Tijdens deze opdracht komt ze meer en meer te weten over de familie die eigenaar is van het appartement. Ze raakt verwikkeld in hun duistere geschiedenis. Ze voelt dat de familie haar niet alles wil vertellen. En dan ontmoet ze ook nog de afstandelijke, onvriendelijke zoon Xavier.
Naarmate Flora verder en dieper graaft in het verleden van de familie, komen er meer en meer geheimen bovendrijven, die de familie niet in een positief daglicht plaatsen. Ondanks de spanningen tussen Flora en Xavier worden ze door het onderzoek toch dichter bij elkaar gebracht. Laat Xavier zijn echte ik wel zien en wat met de familie?
Karen Swan heeft een zeer vlotte schrijfstijl. Je wordt hier direct ondergedompeld in de Parijse wereld met al zijn verborgen schatten. De personages zijn zeer goed uitgewerkt. Ook hun diepste emoties voel je aan. Ze gebruikt ook historische en culturele details waardoor je nog wat extra meekrijgt over kunst en cultuur. Het is op een zodanig mooie manier in het verhaal verweven dat het geen seconde tegensteekt. Ze weet ook heel goed de balans te houden tussen spanning en romantiek en mysterieuse zaken.
Een zeer mooi boek dat me vanaf de eerste bladzijde boeide en me meegezogen heeft in het verhaal.
Voor wie van romantische en spannende verhalen houdt met een historische twist is deze zeker een aanrader!

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Pederebooksandtravel