leuke feelgood met een boodschap

In het tweede deel van “Weidse Liefde” van Leanne Pots maken we kennis met Tessa. Tessa is een alleenstaande moeder van een 8-jarig dochtertje Fien. Zij werkt bij het VVV-kantoor van Reggeveld. Ze houdt enorm van haar job en wil met heel veel plezier en liefde haar Twentse dorp leren kennen aan de toeristen. Dat is haar leven. Tessa heeft dan ook besloten dat ze geen man nodig heeft, dat ze altijd met hun tweetjes zullen blijven.
Op een dag wordt ze gevraagd om een “open dag” te organiseren voor de plaatselijke brandweer. Met veel plezier aanvaardt ze deze opdracht. Ze wordt hierin geholpen door een vrijwillige brandweerman. Tot haar grote verbazing is de vrijwilliger Jurre, haar vroegere buurjongen en de jongen waar ze tot over haar oren verliefd op was… maar die ook haar hart gebroken heeft. Zij moet dus voor deze opdracht met hem samenwerken en ze bouwt een muur rond haar hart. Maar zal Tessa dit wel volhouden want ze moet toegeven dat er nog altijd, na al die jaren, vlindertjes in haar buik fladderen. Hoe moet het nu verder ?

Wat een leuke feelgood. Leanne heeft een zeer aangename vlotte schrijfstijl. Ze heeft het Twentse landschap zo mooi omschreven. Ik zou direct de fietsen op de auto willen laden en op vakantie naar Twente willen vertrekken.
Dit verhaal heeft ook iets diepgaands nl. dat je met elkaar moet praten om conflicten op te lossen. Het Christelijk geloof komt ook aan bod maar in kleine mate, zodat het ook niet tegensteekt. Het geeft je de boodschap mee van vertrouwen hebben, moed hebben,…
Ik vond dit een zeer ontspannende feelgood en ik kijk alvast uit naar het derde deel.

Meer recensies van Pederebooksandtravel