Een nagelbijtende spannende thriller

Pederebooksandtravel 06 september 2024
In “Koel water” maken we kennis met Hugo en Louise. Hugo is de charismatische CEO van een vastgoedkantoor en Louise, zijn projectleider en tevens ook zijn minnares.
Na een zakenfeestje, waar Hugo dronken met een taxi naar huis gevoerd wordt, vindt zijn vrouw hem de volgende ochtend levenloos aan in bed. In eerste instantie wordt er aan een hartaanval gedacht maar er blijkt meer aan de hand te zijn. Louise wil weten hoe Hugo gestorven is en gaat zelf op onderzoek uit. Ze ontdekt redelijk snel dat er achter de mooie, lieve, perfecte Hugo een andere Hugo bestaat. Een Hugo die zich in duistere praktijken begeeft. Forensisch rechercheur Amber De Witt en John Van Heeswijk worden op dit onderzoek gezet en komen terecht in een web van leugens, corruptie en bedrog. Louise kan het niet laten zelf ook nog op onderzoek uit te gaan, zelfs als haar eigen leven in gevaar komt.
Julienne B heeft een zeer aangename, vlotte schrijfstijl. Eens je in het boek begint kan je het niet aan de kant leggen. Ze schrijft met heel wat details over het forensisch onderzoek waardoor je je als lezer heel betrokken voelt. Het boek wordt geschreven vanuit twee perspectieven. Bij het eerste perspectief in de ik-figuur van Louise voel je effectief de drang die Louise heeft om te achterhalen wat er met Hugo gebeurd is. Je voelt ook haar verdriet om er alleen voor te staan want ze vertrouwt op den duur niemand meer. Haar ijzersterke wil houdt haar recht en ze zal haar zoektocht verder zetten. Louise wordt beschreven als een ijzersterke vrouw met veel moed en die geen enkele confrontatie schuwt. Het tweede perspectief is vanuit forensisch rechercheur Amber. Zij is een jonge vrouw die zich volledig op de zaak stort. Amber laat haar leiden door haar buikgevoel dat haar niet in de steek laat. Ze gaat zo op in haar zaak dat het zelfs ten koste is van haar relatie. Het verhaal heeft een heel mooie aanhoudende spanning. Je wordt regelmatig op het verkeerde been gezet. Als we naar het plot gaan is het boek nagelbijtend, zenuwslopend. Wat een topper heeft Julienne B hier weer neergezet. Een absolute aanrader voor de fans van een echte whodunit thriller.
En wat was ik blij met wat ze op de voorlaatste bladzijde schreef. Er komt een vervolg op het duo Amber en John ! Wist je ook dat Julienne al haar boeken uitbrengt in zowel paperback, E-book als luisterboek.

Meer recensies van Pederebooksandtravel