onderhuidse spanning met een verrassend einde

Pederebooksandtravel 02 augustus 2024
✨✨✨recensie ✨✨✨

“Levenslang” is het tweede deel van de Cassie Raven-serie. Na deel 1 “Lichaamstaal” gelezen te hebben wou ik deel 2 ook super graag lezen.
Cassie is obductie-assistente in een mortuarium. Ze gaat op een mooie manier om met de overledenen. Ze praat zelfs met hen. Haar grootmoeder heeft haar altijd verteld dat haar ouders omgekomen zijn bij een auto-ongeval. Maar niets is minder waar want plots staat haar vader achter haar. Hij heeft jaren in de gevangenis gezeten beschuldigd van moord op haar moeder. Hij zweert dat hij haar niet vermoord heeft. Cassie twijfelt. Om te weten wat er echt gebeurd is besluit Cassie zelf op onderzoek uit te gaan.
Levenslang kan je als stand-alone lezen maar ik zou toch aanraden om eerst deel 1 Lichaamstaal lezen omdat je anders toch bepaalde informatie mist.
Het is een heel vlot geschreven verhaal maar niet super spannend. Er heerst wel altijd een onderhuidse spanning waardoor je steeds verder wil lezen. Ik heb het boek op een dag uitgelezen.
Ook hier komt brigadier Flyte weer in te voorschijn. Zij en Cassie twee verschillende vrouwen die met een grote vorm van respect samen kunnen werken. Ze erkennen ieders sterke eigenschappen.
Wat hou ik van deze combo. Deze hoofdpersonages zijn weerom goed uitgewerkt. Men krijgt van beiden hun twijfels en emoties te lezen. Op een bepaald moment dacht ik welke richting het boek zou uitgaan maar nee hoor A.K. Turner heeft op het einde nog een verrassing in petto.
Ik hou enorm van deze reeks. Voor mij mogen er nog meer Cassie Raven boeken komen.

Meer recensies van Pederebooksandtravel