spanning, angst,….

Pederebooksandtravel 14 augustus 2024
✨✨✨recensie ✨✨✨

Luke werd door zijn vrouw Rosé verrast met een verlate huwelijksreis. Ze trekken naar de Caraïben nl naar het eiland Saint-Thérèse. Wanneer hun vakantie erop zit en ze terug naar Londen willen vertrekken biecht Rose hem op dat er een dode man in hun appartement ligt. Rose zou thuis aangevallen zijn door haar gewelddadige ex-partner Kevin, waarvoor ze al lang op de vlucht is. Uit zelfverdediging zou ze hem gedood hebben. Luke is vastbesloten om haar te helpen. Hij kent maar een persoon, Mickey. Zij kan ervoor zorgen dat Rose nooit meer hoeft te vluchten. Zij helpt vrouwen die in één gewelddadige relatie zitten vluchten en een nieuw leven op opbouwen. Mickey gaat naar het appartement om het boeltje daar op te ruimen maar doet een schokkende ontdekking. Hier start het verhaal ten volle. We krijgen een aaneenschakeling van verschillende gebeurtenissen waardoor je weldegelijk de angst aanvoelt en je het boek niet wil neerleggen.
Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende locaties en verschillende tijdzones. Je kruipt hierdoor ook in het verleden wat je een goede kijk geeft hoe het ontstaan is. We leren de personages allemaal net genoeg kennen, althans dat denken we toch…
Het verhaal is zeer vlot geschreven en de spanning blijft mooi aangehouden waardoor je het boek niet kan wegleggen. Je hebt het gevoel dat er iets niet pluis is maar wat ? Je begint zelf verschillende plots te bedenken, maar toch was het einde een verrassing.

Meer recensies van Pederebooksandtravel