duister maar voor mij wat traag

Pederebooksandtravel 27 november 2023
In November, komen we terecht in Bird Street in Lock Haven, Washington schijnbaar de gelukkigste straat van de Verenigde Staten. De bewoners wonen in de prachtigste huizen, hebben geweldige carrières en een goede gezondheid. Met hun kinderen kan het ook niet beter. Dit alles tot het november wordt. De Donkerder Dagen breken dan aan en niets zit hen dan nog mee. Om dit ongeluk te doen keren moeten ze een offer brengen. Iemand moet sterven in de bossen achter hun huizen. De grote vraag is: hoeveel is een mensenleven waard?

Het verhaal wordt verteld vanuit de vier leden van het gezin Lewis da Silva: vader Ralph, moeder Luana, de 15-jarige dochter Kaila en de 10-jarige zoon Django. De personages zijn goed uitgewerkt. Je kan mee de gedachten lezen van deze personages. Ook door hen leer je de andere bewoners van de straat kennen.

Het verhaal is beschrijvend en voor mij wat te langdradig. Ik ben ook niet direct fan van zo’n duister verhaal. Onderwerpen zoals euthanasie, zelfmoord, bipolaire stoornis worden niet geschuwd.

Hoever willen de bewoners gaan, na hun pact met de duivel, om de voorspoed te behouden. Blijven ze elkaar vertrouwen of drijft dit hun uit elkaar ?

Meer recensies van Pederebooksandtravel