een boek over vrouwen die hun mannetje weten te staan

“Rozen & revolutie”, het eerste deel van de serie De vrouwen van Mayfair. Een historische roman, die zich afspeelt in Londen in de jaren 1836. Een tijdperk waar de rechten enkel aan mannen toebedeeld zijn en de vrouwen, eens ze getrouwd zijn, enkel volgzaam moeten zijn. We volgen in dit boek lady Sesily Talbot die aan al deze regels van de ton lak heeft, Ze brengt als ongetrouwde vrouw verschillende mannen het hart op hol. Ze is nu eenmaal een mooie verschijning en heeft een enorm flirterige gedrag. Hierdoor heeft ze verschrikkelijke reputatie gekregen. Hierdoor heeft ze de bijnaam Seksily gekregen maar deze komt haar nog goed uit want ze gebruikt deze als haar dekmantel om samen met een bende vrouwen, en tevens haar vriendinnen, andere vrouwen te helpen die in nood zijn. Samen voelen ze hun heel sterk. Sesily is dus “het schandaal” want ze flirt met mannen getrouwd of niet en neemt hen mee in de donkere tuinen achter de haag. Maar er is een man Caleb Calhoun die ondanks zijn aantrekking tot haar, toch zorgt dat hij bij haar uit de buurt blijft omdat hij weet dat hij anders in de problemen komt. Ze deelden ooit een verboden kus maar Caleb is dit nog steeds niet vergeten. Wat als hun paden terug kruisen? Dit boek is feministisch en geschreven vanuit het oogpunt van de onverschrokken maar slimme personage Sesily en haar vriendinnen die even sterke vrouwen zijn als haar. Een tweede verhaallijn is over de bende van de hertogin van Trevescan. Deze laatste verhaallijn vermindert doorheen het boek en komt het aantrekken en afstoten van Sesily en Caleb meer naar de voorgrond. Rozen & revolutie is een roman met spanning, humor en een af en toe een sexy scène erin verwerkt. Alle personages komen tot hun recht maar ik kan niet direct zeggen dat ik enorm in het verhaal meegetrokken werd.

Meer recensies van Pederebooksandtravel