Hoe fantasie werkelijkheid wordt

✨✨✨ recensie ✨✨✨

Hoofdinspecteur Ewert Grens wordt na zijn opname in de psychiatrische afdeling opgevangen door zijn beste vriend Piet Hoffmann. Ewert G zijn laatste zaak had zo impact op hem gehad, dat hij een zelfmoordpoging ondernomen heeft. Alleen wonen is dus nog niet aan de orde dus Ewert trek tijdelijk bij Piet H en zijn gezin in. Politiechef Erik Wilson treedt in contact met Ewert en hij geeft hem nog een kans om terug als hoofdinspecteur op het bureau te kunnen gaan werken. Hij zal binnen de week de vondst van twee heel erg verminkte lichamen moeten oplossen. Hij krijgt hierbij de hulp van inspecteur Mariana Hermansson en Piet Hoffmann. Maar het blijft niet bij 2 lichamen. Al snel worden het er 3, 4, 5,… Op elk lichaam wordt hetzelfde beetje bloed teruggevonden dat niet van het slachtoffer is. Zal een DNA-onderzoek hier verder duidelijkheid in brengen of wordt het nog complexer.
Voor mij het eerste boek dat ik van deze auteur lees en direct een schot in de roos. Vijf moorden is een verhaal waarin verschillende gevaarlijke situaties worden omschreven. De spanning heerst doorheen gans het boek onderhuids. Ik kon het boek niet opzij leggen. De personages worden hier tot op het bot beschreven. Een verhaallijn waarin DNA een belangrijke rol gaat spelen in dit groot mysterie. Hoe een misselijk makende fantasie werkelijkheid wordt is zeer goed op papier gezet door de auteur Anders Roslund.
Een aanrader.

Meer recensies van Pederebooksandtravel