wat een topper

“ Westwell, zwaar & licht” is het eerste deel van een trilogie geschreven door Lena Kiefer.
Het verhaal gaar over twee rijke families, de familie Weston en de familie Coldwell, in de upper class van New York. Beide families rivaliseren met elkaar. Macht, status, roem en vooral schone schijn is de rode draad doorheen hun leven. Op zakelijk gebied proberen ze elkaar door vuile spelletjes kapot te maken.
Helena Weston keert terug naar New York na twee jaar verplicht naar England te zijn gestuurd na het plotse overlijden van haar zus Valerie en haar grote liefde Adam. Helena komt maar met één doel naar huis. Ze wil en zal Valeries naam zuiveren. Valerie en Adam werden dood aangetroffen in hun hotelsuite en sindsdien heeft de familie van Adam geen kans onbenut gelaten om zijn dood in Valeries schoenen te schuiven. Valerie’s naam wordt door de familie Coldwell steeds weer door het slijk gehaald. Helena gelooft in de onschuld van haar zus en doet er alles aan om erachter te komen wat er die nacht weldegelijk gebeurd is. Tijdens haar zoektocht naar de waarheid komt ze onverwacht in contact met Adams jongere broer Jessiah (Jess). Dit maakt de situatie nog meer ingewikkeld zeker als er dan ook nog gevoelens bij aan te pas komen.
Het boek wordt vanuit twee perspectieven geschreven nl. dat van Helena en dat van Jess. De opbouw is zeer goed. Je leert de personages heel goed kennen. Elk met hun familiale strijd en hun eigen ik. Hun pijn, hun verdriet, hun opgelegde leven door hun families kan je heel goed aanvoelen. Eens je in het boek begint kan je niet meer stoppen.
Waar blijft deel 2 want ik wil in dit mooie aangrijpende verhaal blijven zitten.

Meer recensies van Pederebooksandtravel