een pakkend maar hoopvol verhaal

Pederebooksandtravel 22 augustus 2024
✨✨✨recensie ✨✨✨

Na het lezen van Girl in pieces wou ik zeker het volgende boek van Kathleen Glasgow lezen. Ik hou van haar directe schrijfstijl waardoor de personages tot leven komen. Ook in dit boek zijn haar personages niet perfect. Ze worstelen allemaal met hun eigen problemen.
Hier leren we Emmy kennen. Zij is niet het zelfverzekerde meisje zoals haar zus Maddie maar eerder het stille, brave, betrouwbare, onzichtbare type. Ze heeft ook nog een broer Joey, die verslaafd is aan drugs. Maar Emmy wil gezien worden. Zij is op zoek naar liefde en aandacht. Nu leeft ze zoals haar opgedragen wordt. Ze heeft dan nog haar eigen problemen op school, problemen met vriendjes, haar ouders en de nasleep van het ongeluk.
Het verhaal wordt verteld vanuit Emory‘s oogpunt. Niet alleen haar verhaal maar ook het verhaal van haar drugsverslaafde broer Joey. Het is een zeer realistisch verhaal. Er worden issues aangehaald zoals ouders die meer met hun werk begaan zijn dan met hun kinderen, eenzaam zijn, er niet bijhoren, slutshaming, anderen willen pleasen,… kortom hoe moeilijk het jonge leven soms is en hoe moeilijk het is om te leven met iemand die een verslaving heeft.
Glasgow toont hier aan hoe een verslaving niet alleen het gezin kan raken maar ook een hele gemeenschap.
Alhoewel het boek vlot leest is het geen luchtig boek. Het is een zeer aangrijpend boek door de actuele onderwerpen zoals drugsverslaving, keuzes die er gemaakt moeten worden, liefde en opkomen voor jezelf. Een absolute aanrader !

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Pederebooksandtravel