Een heerlijke pageturner.

Peter Marks 01 juli 2024
Als pilot had de gemeente vier kavels ter beschikking gesteld om daar huizen te bouwen. Uitsluitend op voorwaarde dat de bewoners zo nodig voor elkaar zouden zorgen. Het werd een kleine zelfstandige buurtgemeenschap waar al gauw bleek dat een aantal families onderling als tentakels van een octopus met elkaar waren verbonden.

Eén van de vila’s werd bewoond door Annemie die gelukkig getrouwd leek te zijn met Frederik de Waard. Dat geluk werd op de proef gesteld wanneer overbuurman Arno Hendrix op een kennismakingsavond voorstelde om met alle bewoners van de bosvilla’s op vakantie naar Ibiza te gaan waar hij een ruime vakantievilla bezat. Menigeen was enthousiast en kort daarop vertrokken alle bewoners van de buurtgemeenschap naar Ibiza. Tijdens de vakantie kwam het liefdesleven van Annemie en Frederik onder druk te staan. Ook een knappe en tevens aantrekkelijke buurjongen Mees was meegegaan. Mees meende in het gat te moeten springen waar Frederik tekort schoot. Vanaf dat moment raakt Annemie haar leven terecht in een rollercoaster.

LOS GESLAGEN werd geschreven door SASKIA M.N. OUDSHOORN en in 2022 uitgegeven bij De Crime Compagnie. Het betreft een adembenemend goed geschreven verhaal met aan het einde een twist die ik niet zag aankomen.

Meer recensies van Peter Marks