Fijne verhalen.

Deze reiziger weet hoe je je reisindrukken op papier moet zetten. Tot nu toe trof ik in al zijn reisverhalen (en ik heb al een stuk of zes van dergelijke werken tot mij genomen) aantrekkelijk leesvoer aan. Hier begint hij, tijdens een voor hem zelf erg moeilijke periode omdat hij een einde aan zijn huwelijk aan het maken is, aan een reis langs een groot aantal eilanden gelegen in (of naast) de Stille Oceaan. Op het feit dát hij het persoonlijk moeilijk heeft komt hij nog af en toe terug, maar het lijkt wel of hij juist dóór zijn persoonlijke problemen nóg beter gaat schrijven. Zijn reis voert via Australië, Nieuw Zeeland en Nieuw Guinea via meerdere eilanden van Engels en Frans Polynesië naar Paaseiland om te eindigen op Hawaii. Over elk tussenstation zijn aardige observaties, anekdotes en geschiedenissen te vertellen hetgeen Theroux dan ook doet op een zeer aanstekelijke manier. Fijn boek!

Meer recensies van Peter Thunnissen