rollercoaster aan emoties

Petra Holla 13 oktober 2024
Ik mocht dit boek lezen voor de boekenreizigers.
Mijn eerste boek van deze auteur en het smaakt zeker naar meer.
Op de cover met prachtige safari kleuren staat een jeep en een persoon die rent, het maakt je nieuwsgierig naar wat dit met de belofte te maken heeft. De subtitel maakt mij nieuwsgierig.
Het verhaal is opgebouwd uit een proloog en aansluitend hoofdstukken die gaan over het heden, flashbacks naar het verleden, delen van het manuscript en delen met een datum er boven. Het maakt dat het boek prettig leest en je meeleeft met de personages die je zo beter leert kennen. Daarnaast wordt het verhaal zeer beeldend geschreven en zijn de delen van verschillende emoties voorzien. Waarbij vooral deel 1 indringend emotioneel is en bij het volgende deel de spanning langzaam opgebouwd wordt. Het verhaal zorgt ervoor dat je door wilt lezen.
Het verhaal gaat over de 17 jarige Mia die dochter is van Halina een succesvol auteur; Mia kent haar vader niet. Moeder Halina echter zit onder druk van de uitgeverij: Evert om elk jaar een succesvol roman te schrijven. Na een kort ziekbed overlijd Halina en heeft Mia haar beloofd het laatste manuscript af te ronden. Naast Mia en Halina zijn de buren Mr. en Mw. Damen en tante Loes zeer betrokken bij alles rondom Mia en Halina. Merel weet je als lezer mee te nemen in de personages en stap voor stap wordt deze uitgediept en raak je betrokken bij het leven van Mia. Je vraagt je af welke kant het verhaal op zal gaan. Zo richting het einde vallen alle puzzelstukjes op zijn plek en weet Merel er nog een sterke verrassing aan toe te voegen. Zeer goed gedaan.
Het is een mooie, emotionele en spannende roman die je uren leesplezier geeft.

Meer recensies van Petra Holla