Sublieme titel

Petra Holla 13 september 2024
Ik mocht dit boek lezen met de boekenreizigersclub.

De cover spat er vanaf met de rode letters, de dame in het water, het roept meteen al vraagtekens bij mij op. Wat zou er gebeurd zijn. De titel is voor meerde situaties in het boek toepasbaar.

Het verhaal is vlot en beeldend geschreven, waardoor je meteen in het leven van Louise van der Voort stapt. Zij heeft een affaire met haar baas Hugo du Bois; die getrouwd is met Ivanka en 2 dochters heeft en hij neemt het niet zo nauw met allerlei regels. Op kantoor heeft Louise te maken met haar juridische collega: Levi Wilkinson, de secretaresse van haar baas: Marianne van Straaten en de stagiaire: Sara Jansen. Louise woont in bij Annechien.
Na de dood van haar baas Hugo komt Louise in aanraking met de net afgestudeerde rechercheur forensische opsporing: Amber de Witt; getrouwd met Dirk en hebben net een baby Aiden van 9 maanden. Amber werkt samen met tactisch rechercheur John van Heeswijk; een wat eigen gereide en humeurige collega.

Allemaal ingrediënten voor een goed spannend verhaal waarin je als lezer menig keer op het verkeerde been wordt gezet, iedereen zou wel eens verdacht kunnen zijn. Als blijkt dat Louise niet op het verdachtenlijst van de politie staat probeert ze de politie te helpen, wat niet altijd even goed afloopt en soms wel iets te ver gaat. Amber en John weten steeds beter met elkaar samen te werken wat goed te merken is in de creativiteit om de moordenaar te vinden.

Het verhaal is in chronologische volgorde geschreven met weinig diepgang in de personages.

Pluspunt is het einde, goed gevonden en rustig en onderbouwd uitgewerkt. Evenals de paar hoofdstukken na 1 maand later, dit maakt het verhaal af en geeft meteen een opzet voor een volgend deel.
Minpunt is dat je soms bij een hoofdstuk niet meteen weet bij welk personage je zit, en dan weer opnieuw moet beginnen als duidelijk is bij wie je bent, zodat je het verhaal wel goed kan volgen.

Al met al een heerlijk tussendoor verhaal die zeker een goede opzet is voor een serie.

Meer recensies van Petra Holla