Sublieme titel

Petra Holla 18 augustus 2024
Ik mocht dit boek lezen met de boekenreizigersclub.

De cover is zeer mooi gevonden en passend bij het verhaal. Eveneens is de titel op meerdere stukken in het verhaal toepasbaar, echt zeer goed gevonden.

Het verhaal start met een dubbele proloog en eindigt met een dubbele epiloog, wat een mooi start en afronding geeft. Hiertussen zijn delen waarbij je meeleeft in de gedachtes van Dani, Liam en Nick. Daarnaast zijn er stukken over de dag, waarbij een stukje uit het reisverslag om je informatie te geven over wat er die dag op het programma staat.

Diana ‘Dani’ van Lent is een 40 jarige vrouw, getrouwd met Nick en hebben samen twee dochters; Linda van 17 jaar en Maartje van 13 jaar. Ze gaan op safaritocht in Afrika waar ze naast reisleider Liam Roelofs ook kennis maken met de sporenzoekers Tobias en Siti die behoren tot de San- stam in Botswana. Liam schrikt als hij het gezin ontmoet, hij kent hen van vroeger. Hierbij is een goed verhaal geboren.

Anita Kroef neemt je mee in een verhaal over heden en verleden, waarbij de flashbacks steeds een stukje meer prijsgeeft over wat er vroeger is gebeurd tussen hun drieën. In het heden gaan ze op pad in het natuurreservaat wat niet helemaal zonder gevaar is voor vele van het gezelschap. Onderweg is er een ontmoeting met Keith een oud studiegenoot van Liam die vaag ook Dani en Nick kent. Wat volgt is een rollercoaster aan gebeurtenissen uit verleden, verweven met het heden.

De personages worden goed realistisch neergezet en uitgediept. Het is zo beeldend geschreven dat je door wilt lezen en jezelf tussen de wilde dieren waant. Zo richting het einde gaat het tempo omhoog en wordt je als lezer aangenaam verrast door de wending die dit verhaal neemt. Zeker niet aan zien komen, subliem gevonden.

Ik ben nieuwsgierig naar haar andere boeken.

Meer recensies van Petra Holla