In een ruk uitgelezen

Petra Holla 27 oktober 2024
Ik mocht dit boek lezen voor de boekenreizigers.
Ik heb al meerdere boeken van deze auteur mogen lezen en het blijft altijd een waar feest. De boeken lezen als een trein en de diverse plotwendingen maken het een top boek die je tot aan het einde vast houdt met lezen.
Op de cover zien we 2 vrouwen een blonde haren en de ander met donkere haren die rennen met op hun rug in hun kleding een silhouet van een bos en een houten huis. Genoeg voor mij om het boek op te pakken en hopend op een spannend verhaal. En dat is het zeker geworden.
De hoofdstukken worden elke keer met een naam aangeduid waardoor je precies weet bij welke personage je bent. Af en toe eindigt een hoofdstuk met een kleine cliffhanger waardoor je door wilt lezen, alleen ga je dan ineens over naar een ander personage. Alle hoofdstukken zijn in het heden, met het verhaal van Rik in het verleden en stap voor stap snap je meer waarom dit is. Gedurende het verhaal is er een constante spanning en bedenk je wie nu degene is geweest die achter deze ontvoering zit. Sterre weet je op diverse plotwendingen te trakteren om uiteindelijk met zo een mooi gevonden einde te komen dat je echt zegt wouw. Het verhaal is zeer filmisch geschreven en je waant je mee over de schouders van de personages. Diverse personages krijgen een goede verdieping, waarbij andere personages wat minder in beeld zijn, het doet echter niets af aan het verhaal.
Gedurende het verhaal leef je mee met de tweeling Lorie en Nina, maar ook met hun ouders Toon en Eva. Allemaal beleven ze een rollar coaster aan emoties, beseffen ze waar ze dingen anders hadden mogen doen en wat ze willen gaan veranderen in zichzelf. In een korte periode gaan deze mensen door een hel waarbij details goed beschreven worden en er niets afgeraffeld worden in het verhaal. De afronding is goed, helder en duidelijk beschreven waarbij je als lezer even moet bijkomen van het verrassingselement. Het is een waardige afronding.

Meer recensies van Petra Holla