debuutroman van Kyle Pery - het lezen waard

petra 05 juli 2021
Kyle Perry heeft een debuutroman geschreven met absoluut zoveel spanning dat het boek je van het begin tot het eind meesleept in een verhaal wat je niet meer los laat.
Er worden tijdens een tocht met school vijf tienermeisjes in de Great Western vermist.
Het is groot alarm omdat dertig jaar geleden ook vijf jonge meisjes spoorloos zijn verdwenen en hier nooit iets van teruggevonden is. Alleen de schoenen met de veters keurig gestrikt zijn teruggevonden.
Waarom stonden de schoenen aan de rand van de klif en hoe zit het met de legende van 'de Hongerige Man ' waar iedereen het over heeft?
hoe kan het dat een lerares een stukje tijdens de tocht kwijt is geraakt en bebloed terug komt zonder de kinderen.
De rechercheur Con Badenhorst onderzoekt de zaak. Hij staat met beide benen op de grond en wil niets weten van de legende en tijdens zijn onderzoek stuit hij op diverse corrupte handelingen. Loopt er misschien gewoon een moordenaar tussen de bevolking waar iedereen elkaar blijkt te kennen of is er daadwerkelijk iets waar van die legende.
Het onderzoek gaat steeds dieper en de rechercheur komt steeds meer tegen in de speurtocht naar de meisjes die absoluut een steeds moeilijkere wending gaan geven. zeker omdat hij zelf ook een rugzakje bij zich draagt waar niemand nog alles van weet.
De schrijver neemt je mee in de omgeving van de Great Western Tiers waar hij zelf ook ooit een keer verdwaald is geweest en hij kwam er zelf ook heel graag. de omgeving wordt ook zeer duidelijk omschreven en hij neemt je mee in de flora en fauna van de natuur waardoor je jezelf op een gegeven moment ook zelf in deze omgeving gaat wanen en het maakt je tevens steeds nieuwsgieriger naar deze omgeving - je krijgt het gevoel van: ik moet daar zelf een keer naartoe. zo mooi wordt dit omschreven.
Het is een begin van een schrijver waar ik graag nog meer van zou willen lezen.

Meer recensies van petra