Kerst tussen de boeken.

PHen 28 december 2023
Op derde kerstdag was de (ena) laatste leesclub van Ilona van LS Amsterdam van 2023. Compleet in kerststruien bespraken we het boek 'De kerstboekwinkel' van Jenny Colgan in de prachtige uitgave van LS. (Tip vergeet niet binnen in de kaft te kijken!)

Vlak voor Kerstmis je baan verliezen, is niet ideaal. Vind maar eens een nieuwe baan...
In dit boek overkomt het Carmen, het warenhuis waar ze werkte moet de deuren sluiten. Carmens moeder belt hierover met de zus van Carmen, Sofia, hoogzwanger van haar vierde kindje, heeft de oplossing; een van haar cliënten heeft een boekwinkel en dreigt failliet te gaan. Een mooi project voor Carmen, waarbij ze ook kan helpen met de kinderen van Sofia.

Carmen, die niets heeft met haar zus en haar nichtjes en neefje, vertrekt met frisse tegenzin naar Edinburgh en de boekwinkel van Mr McCredie. Ze gaat aan de slag in de boekwinkel en of het de sneeuw is of de Kerstsfeer, Carmen ontdooit en de knorrige McCredie ook.

Dit boek is ideaal om te lezen voor/rond de kerstdagen. In een feelgoed draait het vaak om liefde, zo hier niet anders. Maar liefde is er in vele vormen, tussen zussen, familie geliefden. Alles komt aan bod in dit boek op een zeer leuke manier. Er zijn veel sidekarakters die allemaal hun steentje bijdragen aan dit mooie boek.
Mijn favorieten waren de kinderen van Sofia. Alle drie hadden ze een heel eigen karakter en wellicht waren ze wel een spiegel voor de zussen Carmen en Sofia.

Ik kijk uit naar het vervolg en hoop weer tijdens de kerstdagen te mogen genieten van een kerstboek.

Meer recensies van PHen