Ontmoetingen in Parijs

PHen 12 december 2023
Wil je naar Parijs, maar kun je er nu niet heen? Lees dan de boeken van Mirjam Mieserius. Zij beschrijft de stad alsof je er doorloopt en alle lekkernijen kunt proeven.

De Franse patisserie speelt een belangrijke rol in dit verhaal. Sofia heeft een winkel waarin ze bakt en verkoopt. De decembermaand is druk in de patisserie wereld. Haar nieuwe assistent Mimoum is er gelukkig om haar te helpen. Maar is haar vriend Jean-Luc daar wel zo blij mee? En is Sofia wel goed af bij hem. Dan is er nog haar vader, die komt naar Parijs voor de kerstdagen, maar loopt dat wel naar verwachting?

Dan is er Lizzy, die al snel uit Barcelona naar Parijs terugkeert. De reden hiervan houdt ze liever voor zichzelf. Zelfs haar vriendinnen vertelt ze niet waarom ze is teruggekeerd. Ondanks dat ze bij Chloe mag logeren. Wat doet deze logeerpartij met de relatie tussen Chloe en Lizzy en Chloe haar relatie?
Chloe komt soms wat over als een verwende tiener, maar toch wekt ook zij sympathie op naar mate je meer over hqw4 familie te weten komt.

Chloe dealt met haar eigen problemen die door de situatie met Lizzy wat op scherp gezet worden. Chloe mag daarin wel wat sterker worden, al doet haar vriend ook weinig om haar gerust te stellen.

Dit is het tweede deel in de serie die parttime Parisiene Mirjam Mieserius over deze wereldstad geschreven heeft. Het tweede deel was prima leesbaar zonder eerst deel een gelezen te hebben. Al ben ik nu zeker nieuwsgierig naar deel 1 (en deel 3 dat in 2025 uitkomt)

Ik vond dit een fijn boek om tussendoor te lezen. Dit is wat feelgood boeken moeten doen, je meevoeren in een andere wereld. En zoals in de leesclub van Ilona van LS Amsterdam gezegd werd, soms moet je je een beetje kunnen ergeren aan de hoofdpersonen.

Meer recensies van PHen