Speuren in de sneeuw

PHen 27 februari 2024
Ondanks dat we in Nederland weinig sneeuw hadden deze winter, bracht de winterse thriller ‘Verborgen in de sneeuw’ mij toch naar het winterse landschap.

Deze thriller is het eerste deel van een nieuwe serie, van een voor mij nieuwe thrillerauteur. We maken kennis met agente Hanna en rechercheur Daniel. Hanna heeft het moeilijk door een situatie op haar werk in Stockholm en in haar persoonlijke leven. Gelukkig is daar haar zus Lydia, die haar een verblijf in het Zweedse skioord Åre aanbied. Maar Hanna is een agent in hart en nieren en komt ook hier op het spoor van een zaak.
Ondertussen is het hele dorp in de greep van een vermissingszaak. Rechercheur Daniel doet hier onderzoek naar, maar probeert ondertussen de ballen als kersverse vader en echtgenoot hoog te houden. Beide agenten doen hun eigen onderzoek, maar komen er ook achter dat ze van elkaars kennis kunnen profiteren en dus trekken ze samen op.

Ondanks dat dit een Scandi thriller is vond ik het lijken op cosy crime. Het verhaal ontwikkelde zich langzaam, er waren meerdere verhaallijntjes en veel personages. Ik zat te wachten op wanneer deze lijntjes bij elkaar kwamen, voor mijn gevoel duurde dit vrij lang.
De zaak die centraal staat in het boek is een vermissingszaak. Ook dit maakte het voor mij wat meer cosy crime dan echt bloederige thriller.

De fijne schrijfstijl van Viveca Sten en de prettig leesbare hoofdstukken, maakt wel dat ik benieuwd ben naar de volgende delen. Hopelijk zijn deze ook weer een goede afwisseling tussen alle andere bloederige thrillers die ik lees.

Meer recensies van PHen