Een onmogelijke moord

PHen 10 september 2024
Een meisje komt bij een klein plaatselijk politiebureau en beweert de dochter van een beroemde chef-kok te zijn, Elizabeth Keaton. Maar haar vader Jared Keaton is 6 jaar eerder voor haar dood veroordeeld door Washington Poe. De zaak wordt heropend, de lokale politie onderzoekt o.a. of Poe 6 jaar eerder de juiste conclusie getrokken heeft, waarbij ook Poe aan onderzoek wordt onderworpen.

Poe is echter overtuigd van zijn gelijk en onderzoekt samen met Tilly en Flynn de zaak opnieuw. Ze volgen elk spoor, met name het bloedspoor is interessant. Wat volgt is een spannend verhaal over een vermeende moord in het verleden.

Ook dit deel mocht ik lezen in de afgelopen zomer, met de leesclub van Ilona en Sanne van LS uitgeverij.

Net als bij deel 1 moest ik even inkomen in het verhaal, de proloog was bloederig en spannend. Het onderzoek kwam wat langzaam op gang, maar eenmaal op gang las het als een trein.
De personages uit deel 1 ontwikkelde zich in deel 2 verder, waardoor je ze nog beter ging leren kennen en waarderen. Ik ben fan van dit bijzondere duo! En heb meteen deel 3 (de curator) en deel 4 (dode hoek) aangeschaft.

Hartelijk dank Ilona, Sanne en LS uitgeverij voor deze eerste twee delen van deze super serie!

Meer recensies van PHen