Niet mijn boek helaas.

Pleuntje Hijman 30 november 2022 Boekverkoper
Oh, wat wilde ik dit boek over het dorp Dunkelblum graag lezen. Mooie voorkant, goede flaptekst en het leesfragment was veelbelovend.
Ik mocht meelezen met de discussiegroep hier op hebban en toen met wat vertraging het boek binnen kwam, begon ik meteen te lezen.
Over alle mensen die in Dunkelblum wonen en woonden en die je leert kennen. Maar wat ik nou precies gelezen heb, dat weet ik dus niet… want het zijn heel veel personen, een duister geheim en iedereen praat zonder echt iets te zeggen (lijkt wel letterlijk, want de aanhalingstekens missen in dit boek).
Ik worstelde me door de drie delen heen, maar las stug door omdat het ergens toch wel trekt. Misschien omdat het over een grensstad tussen Oost en West gaat in een roerige tijd, waardoor het verleden weer actueel wordt. Of misschien omdat ik toch die onderlinge verbanden tussen alle inwoners interessant vond.
Weinig inhoudelijk deze recensie, excuses. Maar het was helaas duidelijk niet mijn boek. Misschien levert een tweede keer lezen meer duidelijkheid.

Meer recensies van Pleuntje Hijman