Geweldige psychologische thriller waar je over blijft nadenken

Pleuntje Hijman 21 september 2024 Boekverkoper
Alle vertegenwoordigers zijn natuurlijk enthousiast over hun boeken, dus toen ik dit boek in handen kreeg was ik een beetje sceptisch. Ik had net een boek uit en kon dus wel meteen beginnen met lezen die avond. En dat deed ik. En ik hield pas op toen het uit was. Achter elkaar uitgelezen, wat een verhaal!
Het boek ligt bij de spanning, het is ook spannend, maar niet thriller-eng. Echt een suspense novel, zoals dat in mooi Engels heet. Een psychologische thriller zou ik het kunnen noemen, want wat gaat dit in je hoofd zitten.
Sally is 42 en al haar hele leven anders, vooral sociaal onhandig. Ze neemt alles letterlijk en dat leidt tot bizarre taferelen, zoals het begin. Haar vader heeft gezegd dat ze hem maar bij het vuil moet zetten als hij overleden is. Dat doet Sally dus, op haar manier. En dan begint het verhaal waarbij je er langzaamaan achter komt wie Sally is en waarom ze zo is als ze is. Als je eenmaal begint in dit boek, stop je pas als het uit is. En daarna blijft het is je hoofd rondspoken. Heftig, beangstigend en toch ook humor. Het deed me een beetje denken aan De kamer van Emma Donoghue. Wat een levens worden er in dit boek beschreven, bizar.
Als je van psychologische thrillers houdt zit je goed met dit boek!

Meer recensies van Pleuntje Hijman