Zó mooi!

Pleuntje Hijman 21 september 2024 Boekverkoper
Toen ik Harmen van Liemt hoorde vertellen over zijn debuutroman Lentekind, wist ik dat ik zijn boek ging lezen. Lentekind gaat over Woody, die de jongste is van 3 kinderen in een warm gezin. Hij is dol op verkleden, maar als hij als Pippi naar school gaat tijdens carnaval, merkt hij dat de andere jongetjes uit zijn klas als agent of cowboys verkleed zijn. Gelukkig is daar zus Lara die hem zegt dat hij niet raar is, maar gewoon anders. Niks mis mee.
Je groeit als het ware met Woody op, van geboorte tot wie hij nu is; eigenzinnig, creatief en liefdevol. Het is een coming of age roman, met daarin natuurlijk de zoektocht naar wie je bent en waar je voor staat. En over verlies in al zijn vormen. En hoe Woody daarmee worstelt en het uiteindelijk een plek geeft.

Je merkt dat Harmen van Liemt uit een schrijversfamilie komt, dat zit kennelijk in de genen want schrijven kan hij! Daarnaast is hij acteur en regisseur en volgt hij de opleiding regie aan de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam.
Deze debuutroman kwam binnen. Knap dat zo’n jonge man (hij is geboren in 2000) zo’n indrukwekkend boek kan schrijven. Ik kijk nu al uit naar zijn volgende roman!

Meer recensies van Pleuntje Hijman