Duidelijk betoog over de aantrekkingskracht van populisten

PollyEvaHatloy 01 april 2024
Als je je steeds maar wanhopig afvraagt waarom mensen in hemelsnaam op Wilders hebben gestemd, is dit boek een absolute aanrader.

Michael Sandel betoogt heel duidelijk dat wrok hiervan de oorzaak is. De verliezers in de op gelijke kansen gebaseerde meritocratische samenleving voelen de minachting van de winnaars. Ze hebben genoeg van de arrogantie van slimmeriken die het allemaal beter weten. Deze mensen willen óók gezien en gewaardeerd worden, en precies dát is wat populistische leiders hen beloven (zo vat ik maar even kort door de bocht samen).

Niet gelijke kansen zijn belangrijk, maar gelijke waardering, concludeer je na het lezen van dit boek.

Een aanrader voor iedereen die iets met politiek of openbaar bestuur doet!

Meer recensies van PollyEvaHatloy