Dit boek gaat prijzen winnen

Iemand drukte mij dit boek in handen en zei dat het heel mooi was. Hoe mooi kan een kinderboek nou zijn, vroeg ik mij af. Nou, HEEL mooi, inderdaad. Zo mooi dat ik zeker weet dat het allerlei prijzen gaat winnen.

Wat is er dan precies zo mooi aan?
- Het verhaal, ten eerste. Dat is uniek, maar tegelijkertijd uit het leven gegrepen.
- De thema's. Met name het thema 'tijd' is echt geniaal uitgewerkt.
- De schrijfstijl. Mariska Overman schrijft zó knap; elke zin is een kunstwerk. In Nederland kunnen maar een paar mensen dit zo. (Ik denk aan bv Jaap Robben, met wie deze auteur zich prima kan meten.)
- Het gevoel dat dit boek je geeft. Weemoed, liefde en vooral dankbaarheid. Heb je het verhaal uit, dan kun je de wereld weer even aan.

Wat kan ik meer zeggen? Eigenlijk alleen dit: lees dit boek!!

Meer recensies van PollyEvaHatloy