Heerlijke roman!

Priscilla 09 augustus 2024
Met een heerlijk proloog dat ons kennis laat maken met hoofdpersonage Nora, wordt de toon voor dit verhaal meteen gezet.

Het verhaal dat volgt in ‘Book lovers’, speelt zich twee jaar later af en wordt volledig geschreven vanuit het perspectief van Nora in de eerste persoon.

De schrijfstijl van Emily Henry is vlot en beeldend waardoor je door het boek heen lijkt te vliegen.

In het leven van Nora vinden nogal wat ontwikkelingen plaats en voor iemand die goed gaat op structuur, regelmaat en orde, vraagt dat nogal het een en ander van het aanpassingsvermogen.

Emily Henry schrijft het verhaal met de nodige humor en ik had vrijwel direct een connectie met Nora. Het gebeurt niet vaak dat ik in een roman een personage tegenkom dat op mij lijkt, maar Nora deed dat zeker.

Het koste mij als lezer dan ook geen enkele moeite om mij te verplaatsen in haar en haar gedachtengang. Wat mij betreft was zij dan ook meer dan goed uitgewerkt.

Dit geldt ook wat betreft de personages van zusje Libby en de stugge Charlie.

Hoewel het verhaal vanuit Nora geschreven is, lees en voel je de connectie tussen haar en de andere personages overduidelijk.

Wat haar zusje betreft is er veel diepgang aanwezig wat hun relatie betreft. Maar wel feitelijk en dus niet langdradig.

Ditzelfde geldt voor de band met Charlie. Mogelijk is deze niet voor iedereen voelbaar in dit verhaal, omdat zowel Nora als Charlie afwijken van het standaard feel good setje.

Ik voelde de spanning en de romantiek tussen deze twee personages absoluut en genoot er oprecht van!

Ook het verhaal an sich is niet zomaar een feel good verhaal om bij weg te dromen.

Emily Henry stipt in dit verhaal een aantal thema’s aan die het verhaal diepgang geven. We komen onder andere in aanraking met verlies en rouw, onzekerheid en persoonlijke ontwikkeling.

Wat ik als lezer persoonlijk enorm fijn vond, was dat dit verhaal eindelijk eens niet draaide om een happy end met een gezin en kinderen.

Het draait puur om Nora en Charlie en ik kon dan ook niet anders dan hen en hun verhaal in mijn hart sluiten.

Misschien hadden sommige zaken wat “moeilijker” gemogen om de spanning net even wat meer op te bouwen, maar ik heb mij er niet echt aan gestoord.

Conclusie
Mijn eerste boek van Emily Henry is mij absoluut zeer goed bevallen!

Ik werd direct verliefd op haar vlotte schrijfstijl en de wijze waarop ze haar personages heeft vormgegeven en uitgewerkt.

De diepgang in de relaties tussen de personages vond ik goed uitgewerkt in het geheel.

Ik voelde persoonlijk een band met de personages en dat het verhaal anders afloopt dan de gemiddelde feel good, maakte mij extra blij!

De connectie met boeken in ‘Book lovers‘ is uiteraard een leuk extraatje. De humor en het sarcasme sloten absoluut bij mij als lezer aan, dus ik sluit meer boeken van Emily Henry in mijn kast niet uit.

Meer recensies van Priscilla